Sunday, February 20, 2011

[SUPER SHOW 3 in KL] Pre-sale Fan Account

“Akak, kita nakbertolak pukul berapa sok?”, tanya kepada hadif.

”Pukul 4.30 pagi siap.”, jawab hadiff. Aku pun menjawab ‘okay’ tanda faham maksud tersebut.

Tapi, aku tak teruskan tidur. Aku tengok Running Man ep25 dlu. Sbb excited nak tengok. Sambil layan kat ruang tamu rumah hadiff tuh sambil la si sekai muniandy menyampuk2 spoiler Running Man ep25 tuh kat aku. Sibuk jerk. Oleh kerana aku pun tertidurmasa tengok Running Man. So, aku pun masuk bilik.. tido sekali la dengan si Yatt and Luvmosh.. kul 3 pagi baru kitorg 3 org tidur.


Terbangun kul4.30. kelam kabut aku bersiap.. sbb janji kekonon faham la kak hadiff ckp kul4.30 gerak. Last2? Bukan 4.30 tuh gerak ke Sungei Wang. Tapi 4.30 gerakdari katil. Kelam kelibut aku bersiap. Mulan,hadiff, assue, luv ngan sekai semua dah siap.. sekali ada seorg makhluk tuh siap lagik lambat dr aku ngan Yatt rupernyer. Mana x nya? Bersiap lebih lama dari pompuan? Kuar2? X der langsung muka touch up pun. Muahahah!


Okay, dipendekkan cerita kul 5am kitorg gerak. Sampai Sungei Wang dalam kul 5.20am camtuh. Lepas parking kitorg pun bergerak la masuk keSungei wang.


Gambar amik dari internet. bukan gambar sendiri. Terima kasih.


Masuk ikut pintu bawah stesen monorel tuh. Tengok LIFT x menyala plak lampu.. try bukak fire door tuh. Sekali bermangga la pulak. So, kitorg nak x nak terpaksa la menapak naik dr ground floor ke 6th floor.. pergh hebat.. bangunan sekolah aku dlu pun x sampai 6 tingkat aku nak naik tangga. Peluhan yang pertama ku rasai pada hari itu . Naik2 atas jerk nampak linome, mawad, ki_aries dah beratur. So, kitorg pun beratur la sekali duduk kat depan lift and roller shutter yang belum dibuka tuh. Masa tu aku dgn kepala konon nak pikir bijakla.. ckp dalam hati.


“Mesti dorg akan buka pintu dari tingkat bawah. So, kalo aku pi bawah. Mana tau dorg dah bukak ker. Boleh aku masuk dari bawah and naik atas ikut dalam”


So, aku pun ckp ngan geng CARIans. Korg tunggu. Aku pi usyar bawah. Turun la balik sampai tingkat LG.. apa aku nampak? Chet! Kunci. Bijakla sangat.. naik atas balik . Kali ni bukan dari GF tau kena naik. Aku kena naikdari LG ke 6th floor. Longgar skru lutut aku. Sampai tingkat 5, leh plak sekai kol aku suh akupi beli air kat 7-11? Motip? Muahaha! Aku ckp, sorry korg lmbt pesan. Aku dah sampai atas. Aku letak phone. Terus nampak dorg. Muahaha! Dlm keadaan termengah2 lagi tuh. Tak sampai beberapa minit aku duduk dan melepaskan penatnaik turun tangga tadi. Kitorg bergerak turun bawah nak keluar pi surau kat Hotel Royal. Masa semayang tuh sempat la doa supaya aku berjaya dpt tiket terbaik la itu ini la..berjaya dapatkan MC sesumer la. Muahahha!


Settle semayang, kitorg pi beli roti dan air. Makan sambilminum air.. byk gak air aku minum. Mineral, green tea sebotol, susu dutch ladyfull cream. Mana x berpeluh2. Sampai Leng cakap kat aku "You asyik minum je" hehehe!


Masa tgh tunggu tu, masa pun berjalan la kan. Org makin ramai. Makin lama makin penuh tempat tuh. Aku pun minta la budak depan move skit ke depan. Bagi ruang org belakang2nih nak masuk. Jam menunjukkan pukul 7.00 pagi. Kononnya dengar pintu akandibukak pukul 7.00 pagi. Bullsh*t! Aku x nampak bayang pak guard atau cleaner ker mana2 yg bukak pintu tuh. Lift plak dah beroperasi. So, ruang2 kat depan lift yg byk kosong. Sesuker2 org yg dtg lambat amik port tu tok potong line. Aku berdehem2 beberapa kali nak kasi hint kat ‘org2’ yang kat dalam lift tu supaya jangan potong Que.. adoi la ai..


terdengar laik bebudak ni cakap pintu akan dibuka pada pukul 8.00 pagi. Aku pun mcm ..erk? Kul 8? What the hell nih? Tahun lepas kul 7 lebih dah bukak dah Sungei Wang ni. Apsal dorg x bukak2? Hangin aku nih..


Maka dalam kul8.00 tuh terdengar2 gak la aku pintu Roller shutter tu diketuk2 dan dihentak2oleh bebudak2 yg menunggu kat depan tuh. X sabar kot. Dorg pun naik geram. Sampaiaku ckp,


“Sabar.. sabar..jangan ketuk2 roller shutter nih, kalo rosak.. nak kena tukor semua bukan senang.”,

tetiber perasaan civil engineer aku mai masa tuh. Wakaka! Panas mmg xhengat la.. aku pun kekadang rasa lenguh berdiri, so aku pun duduk cangkung. Joinmulan. Tengok muka mulan dah merah. Dan x sangka aku ada dayang2 masa aku duduktuh . Dari Tanah Melayu dan Tanah Besar China. Kia ngan Leng sibuk mengipas aku. Wakaka! Baik sungguh dorg. Dorg pun panas gak. Tapi baik ati pi kipaskan aku yg bukanlah sakit pun. Si mulan, mmg merah abis dah muka dia. Ngan minyak cap kapaknya di tangan. Rupa2nyabukan aku ngan mulan jerk duduk masa tu. Tetiber aku dengar org panggil nama aku. Sayup2 jer.


”Jesi, jesi,jesi...” sayup2 kedengaran di balik2 kaki manusia tuh. Sekali nampak muka silinome! Wakaka! Leh plak dia join duduk tapi kat side selang dua tiga org la dari tempat aku berdiri tuh. Ekeke! Dah buhsan duduk aku berdiri plak.

Masa tuh ada sorg lelaki tinggi ni. Dari jauh dia sampai dpt ke depan kitorg. Masa tuh kitorg dahaim. Dia organizer ker? Terus2 dpt depan. Sekali nampak dia kol2 someone. Tetibersomeone dr dalam bukak pintu kasi dia masuk dlu. Ada la beberapa bonzer andrela kat balik pintu tahan yang lain dari seludup masuk. Masa tu kitorg puncakap la.


”Mesti dia ada kawan kat dlm tu tuh. Rugi aku x der kwn yg kijer dlm Sungei Wang” wakaka! Mcm2 sangkaan kitorg terhadap mamat tuh.


Dah kul 8 pun xbukak gak pintu, aku dengar dorg cakap bukak kul 8.30 plak. Hai rasa mcm nak mencarut dah aku masa ni.. jadi, tgh buhsan2 tunggu pintu bukak. Kitorg yang kat depan masa tu pun buat lah game.


Aku ngan yatt jadik MC.. mawad, luv, linome and some other girls kat area kitorg jadi peserta. Kitorg main game teka lagu. Dari menyanyi sampai ke action. Maka terjadilah dance2 yang ntah apa2 tah dari aku semata2 nak bg dorg guess lagu apa yang aku dok dance tuh, masa tuh mmg malas nak mrh2.. just wait and enjoy je la. So, dalam kul baper erk pintu nak bukak. Dekat2 kul 9 atau 8.45 kot terdengarlasuara lelaki announce.


“Kami akan bagi masuk, tapi 10-10 org. OK? Jangan tolak2 ok?”


Maka lepas ayat tuh kuar.. bisingla bebudak yg kepanasan ni hangin. Tgh ramai2 ni dia kasi 10-10 org masuk? Lambat la..adoi la.. tapi aku paham la.. tu tok supaya x jadik kelam kabut kat dalam nanti. Nasib aku baik tempat aku berdiri di antara roller shutter and firedoor tuh. So pintu tuh bukak jerk. Org2belakang aku yg nak jadik antara 10-10 terawal pun bertolak2. Maka aku pun dptlah antara 20 org terawaldisebabkan tolakan dorg. Muahaha! Terima kasih ELF!


Masa masuk tuh akuplak berlari kejor yatt sbb nak beratur sama ngan yatt. Masa ni belakang aku pun ada la si icsha kawan aku. Lepas lari2 sikit tuh ada pak guard muka ala2 mungkin Bangladesh, Nepal atau Pakistan tahan kitorg. Suh kitorg buat 1-line. Masa tu aku cecepat masuk belakang yatt. And ada budak cina sorg belakang aku. Ada one Chinese women ni pi depan kitorg ntah apa dia ckp tah masa tu. Tapi bebudakni semua dah bising2 kat belakang x bg dia potong line. Last2 amoi tu pun pi belakang balik.


Dalam pada tuh ada gak amoi cina muda dari kami potong kami. Ini Yatt yang citer kat aku. Dia tegur budak tu jangan potong line. Tapi AMOI tu buat x tahu muka mcm hish! Akux tau camner. Tapi dari yatt citer dia bengang gak la ngan amoi x reti bahasa tu. Sesuke jer dia nak potong line.


Pak Guard tu bawak kitorg ke line yang ELF2 lain dah que up.Masa tu aku pun ternampaklah mamat tinggi yg dpt masuk awal tuh. Dia ada tag..oo.. baru aku tahu, dia one of the crew. Ekeke! Lawok jerk semua bersangka2yang mcm2 kat dia. Ekekeke!

Masa tgh que tu aku pun tanya org2 redtix,


“Hello, may I know where are the line for SKC member?”


Masa tu terus lengchai tu pun ckp “Wait here 1st,we will bring you guy there. Just que here 1st”


So, kitorg pun ok jer la beratur situ. Bagus gak la aku tanyaorg2 redtix tu, so dorg alert aku ngan yatt and Leng semua tuh SKC. So dorgterus pergi ke arah kitorg
sbb aku ada dengar yang org2 red tix pi amik org belakang yang ada SKC card dlu. Tanya SKC card.. Show your IC and Member Card plz.. masa aku nak keluarkan kad aku tuh.. agak kelam kabut gak la aku. Sbb aku wisau dia tunggu sbb org dah ramai beratur. Sekali, lelaki Cina tuh leh suh aku rileks2.. wakaka! Malu aku. .


ni kad aku.. ni aku amik sendiri. ekeke!


Lepas tunjuk kad tuh aku ngan Yatt ngan Leng ngan ada sorg lagik Chinese girl ni dibawa ke SKC line.Masa ni muka bangga x hengat lakitorg. Mana x nya rasa mcm VIP woo.. padan muka amoi depan Yatt yg cutline tuh. Melopong la tengok kitorg jalan and beli dlu. Wakakaka!! <<--- gelak org jahat.

[Pre-sale SS3] PART 2


Sampai kat SKCline. Terus duduk. Sekali borak la ngan minah depan and sebelah kitorg. Sekali dia tanya,


“Korang dari Forum CARI ker?”


Pergh!aku.. erk ? ha’ah.. mana tau ?


”I queenha. Actually I supposed help you guys belikan tiket gak.. bla.. bla.. “


Pjg lebar si queenha nak terangkan diri dia. Ekeke! Aku terussalam.

“Owh, queenha. Saya JC. JUSTcircle.. “


Maka kitorg pun duduk sambil berborak2.. ekeke! Happy got to see other CARIans gak. Pastu ada one of women yg kitorg bising2 sebelum tuh sbb wisau dia potong line. Dia mcm kecoh2 gak la nak terangkan kat redtix nyer org yang kawan dia que tapi payment dia yg nak kena buat. So camner dia nak beratur belakang sesumer..


Masa tu kitorg tengok jap la drama dia ngan org redtix. Last2 laki tuh bg dia duduk.eh, bukan lah drama sgt kot. laki tuh diam jerk dengar. ekeke! pompuan tuh yg byk ckp sikit. hehehe!

Pastu pompuan Cina tu mcm nak terangkan kat kawan dia yg dia bukan cut line. Dia payment jerk sesumer. Last2 aku pun mcm kureng sbr terus masuk campur. Wakaka! Masuk campur bukan kecoh2 la. Aku terus tanya dia jer.


“You do the payment for your friend right? But the tickets that you want to buy just 6 or more? I mean for 1 person buyer? Or 2?”


Sekali dia pun ckp.. owh just 6.. for 1 buyer.. I just do the payment because she will use my CC” macam tu la ayat dia. Lepas tu jerk baru la lega semua muka kitorg..wakaka!!


Then aku pun ckp kat dia.. dont get me wrong..i just want to make the things clear.


Gelak2 kitorg sbb dorg pun paham sbb apa aku tanya ..sekali terus duduk borak sama2.. dari SuJu ke BigBAng ke NEWS ke Kanjani8 Arashi bebudak JE bagai. Pastu baru aku nampak mulan, hadif, assue semua kat belakang. Jauh skit la dari kitorg. Dalam selang 15-20 org. And sib baik tiket yg aku tolong beli bukan zon sama. So, aku x kisah la dok jauh2 skit ngan bebudak CARI lain..



Dalam kul 10.00am kot camtu dengar dorg suruh saper rock pitt gi depan dlu. So, semua yg beli rock pitt gi depan.. dapat beli dlu. Pastu makin lama, que pun makin kedepan. Lepas dorg lepaskan rock pitt dorg suh saper yg amik Part B pun lepas. PartB ni yg RM376 sekali ngan Part C yg RM220 tuh.. so, Leng pun meninggalkan aku. Masa tu plak dan2 aku depan sekali. Belum diberikan pelepasan lagi tok pi kaunter Part A (zone terrace rm486). Dan2 pula la kamera nak merakam time tuh. Aku pulak depan kamera sbb aku depan sekali masa ni. Sekali kamera nakfokus jerk. Terus aku memalingkan muka ke ke belakang tengok orang2 belakang. Masa ni dalam hati aku dah wisau giler.


”Tolong la jangan nampak muka aku. Tolonglah. Mampus la ku kalau boss aku nampak aku ponteng kijer dtg sini” wakaka!


Untuk pertama kali aku avoid camera masa pre-sale.. sedangkan? Dolu2 muka ni la yang masuk majalah. Dari SS2, JYJ sampaikpop party. (kalo pre-sale yang aku pi je la) ekeke!

Lama gak aku tunggu kamera tu nak blah. Ntah apa2 la aku ni. Terasa giler aku BERUBAH. Sedangkan dlu aku suker interframe!!


Ok, lepas sesi mengelak rakaman video. Maka aku pun diberi lepas and teruslah aku beratur kat bahagian kaunter tok A. Queenha pun tgh beratur. Lama2 sampai la part aku. Aku pun kuarkan ang pau HIJAU yang kia bagi. Ekeke! Keluarkan duit bagi amoi tu. Lepas dia kira duit aku cukup.. (er,sorry bukan duit aku.. duit korg. Hehehe..) dia bagi satu mcm kad kuning ngan chop tulis A 6.. aku pun bwk kupon tuh pergi kat area amik tiket plak. Pergi2 situ aku pun beratur la. Nampak amoi ni nak potong que aku. Aku cakap A ker? line here. Dia masa tu tengah tengok pompuan2 depan aku pilih tiket. So, aku wisau dia potong que. Sbb tu aku ckp kat dia que sini. Masa pompuan2 depan aku abis. So, amoi tu pun faham prosedur BERATUR. So,dia pun bg aku tok kasi kupon aku dlu.


Duit korang (gambar hiasan)


Masa tu amoi redtix tu pun tanya aku nak zone mana. Aku tunjuk la L5 here, 1st row still available?

Aku x dengar minah tuh ckp apa.. tapi yg aku dengar mcm ni,


“______ 1st row” dengan kepala mengangguk.

So, aku pun ingatkan dpt 1st row so, aku pun ckp OK. I want that.


Sekali beli2. tengok? Dpt row K? mianhe kepada org yg dpt row tuh. Aku x berjaya dapatkan korg 1st row.


Maknanya ada lah perkataan yg aku x dengar tuh aku salah assume. Mintak mahap pada korg. Yang penting kitorg antara terawal so, ok lah tuh kan? Berbaloi la dari tunggu lama2 sbb tiketsold out kan semalam? Sian la saper yg dtg lambat tuh.


Owh, lepas abih membeli tiket maka warga CARIans pun berkumpul. Tunggu kat tangga bawah depan COOLBLOG.


Ini gambar hiasan. Coolblog stall ni bukan di Sungei Wang.


Masa tuh nampak member media UTOPIA kitorg.. dia nak amik gambar bebudak CARI ngan tiket sesumer.. so, aku awal2 ckp ngan member aku tuh.


“Farah, tahun ni muka aku x leh ada dlm magazine. Sbb aku MC. Bahaya kalo boss aku tau. ” , Farah senyum jerk. Ada si minah tuh heran muka aku ada atau x dalam magazine dia? Muahaha! Aku jer lelebih bajet popular,


Maka bebudak ni pun possing la ngan memasing punya tiket yg dorg belikan. Hanya aku dan hadiff jerk dok tepi tengok mereka bergambar. Dalam hati aku x hengat sedih tuh .. wawawaw! Kali ni muka aku x der!!! Huhuhhu!


Ok, lepas tu kitorg pun pi la Mc D lunch.. or isi perut yg kelaparan.


macam biasa, gambar hiasan. bukan gambar aku amik.


Si botol dah tidur dgn lena. Si Kia pulak berserabut membahagi2kan tiket kepada yang berkenaan sampai dia pun dah pening2. jadi aku pun dok tepi tolong la sesikit. Sian Kia. Leng pun dok teman sebelah Kia jadi tukang pegang tiket2.. serius Leng sangat sweet and nice. Bagus Leng. Terharu!! Ekeke! Yang si mawad, luv ngan yatt plak kesedihan sbb dapat seat yang dorg rasa x best tok dorg. Tu yang dorg try nak tukar tiket. Tapi x berjaya. So, settle semua pembahagian tiket. Kitorg pun balik la ke rumah. Kia balik umah dia. Aku, luv. Yatt. Nina, hadiff, mulan, botoland fida kawan biniwills semua pergi ke arah umah hadiff..

Sampai umah hadiff? Si botol dpt tuisyen free ngan hadiff ttg subjek dia yg nak kena test minggu depan. Mulan ngan assue dah terbongkang kat katil. Aku plak pi bentang toto terbongkang kat atas toto dengan bantal peluk bagai mcm org nak tidur malam dah. Lawak tol. X sangka kepenatan sampai mcm tu sekali. Hehehe!!

Masa aku tidur tuh aku pun mimpi la BEAST aku dengan bahagia!! Tamat..


Happy Ending kan?Ekekke! Sorry FA aku pjg. Aku dah ckp FA aku ni byk mengarut dari benda2 penting. Kan dah cakap. ekeke! Apa2pun thanks sbb sudi baca.

No comments: